Üzletmenet-Folytonossági Terv (BCP)
Az Üzletmenet-Folytonossági Terv célja
Az üzletmenet folytonossági terv (továbbiakban: BCP) készítésének az a célja, hogy kezelni tudja azokat a helyzeteket, amikor az üzleti folyamatokat kiszolgáló erőforrások átfogó sérülése miatt az üzleti folyamatok folyamatos és rendeltetésszerű működése megszakad.
Ez azt jelenti, hogy a BCP alapvetően nem a katasztrófa bekövetkezési valószínűségét, hanem – a kritikus folyamatok folytonosságának biztosítása révén – a lehetséges kárkövetkezményeket csökkenti.
A BCP-ben rögzített katasztrófa-elhárítási feladatok a következők szerint vannak csoportosítva:
1. Katasztrófa előtti feladatok, amikor a szervezet megteszi a felkészüléshez szükséges
intézkedéseket (felkészülési fázis); az itt felsorolt feladatok végrehajtásával biztosítja a
szervezet, hogy teljesíti a vezetők és tulajdonosok által megfogalmazott folytonossági
elvárásokat, a kritikus üzleti folyamatok visszaállítását a meghatározott időtartamon belül.
2. Katasztrófa utáni feladatok, amikor a szervezet mozgósítja embereit (válasz fázis), és
megkezdi az üzleti folyamatok újraindítását (visszaállítási fázis), majd a normális állapot
helyreállítását (helyreállítási fázis).
Szeretne többet tudni?
Kattintson a gombra és olvassa el a teljes Üzletmenet-folytonossági tervünket: